Datagedreven fondsenwerving heeft de toekomst, ook voor culturele organisaties!
Culturele organisaties hebben veel kansen om (nog meer) Vrienden als gever aan zich te verbinden. Wij ervaren telkens weer dat – regelmatige – bezoekers van culturele organisaties steeds vaker en steeds meer willen en kunnen bijdragen. Zogenaamde ‘datagedreven’ werving is dé sleutel om werving, bedank en behoud van Vrienden persoonlijk te maken. Door de juiste data te verzamelen van je bezoekers – die zij graag met je delen! – kun je de communicatie met (potentiële) Vrienden heel persoonlijk én effectief maken. Zo boek je betere campagneresultaten en kun je Vrienden en andere gevers veel langer aan jouw organisatie binden.
Een datagedreven aanpak is dé sleutel naar succesvolle Vriendenwerving in de komende jaren!
LVWB Fundraising werkt voor zowel goede doelen als voor veel culturele organisaties. De wervingsaanpak verschilt soms, maar beide sectoren kunnen veel van elkaar leren. Op het gebied van datagedreven werving lopen goede doelen voorop. Daarom werken we samen met Data Inside, een toonaangevend bureau in datagedreven werven en gesegmenteerde benadering op basis van datainzichten. Data Inside is actief voor vele goede doelen zoals AMREF, Liliane Fonds, De Zonnebloem en Milieudefensie.
Weten wat datagedreven werving voor jouw culturele organisatie kan betekenen? Er zijn 2 mogelijkheden.
Meld je aan voor een 1 op 1 gesprek of de Kennissessie. Hieronder lees je hier meer over.
Plan een 1 op 1 gesprek met ons in op de Vakdag Fondsenwerving op 25 september in het Beatrix Theater in Utrecht.
Na aanmelding voor je afspraak ontvang je een korte vragenlijst. Die kun je dan invullen en opsturen, zodat wij ons goed kunnen voorbereiden. Je kunt dan ook rekenen op een goed gesprek op maat van circa 30-45 minuten over jouw situatie en krijgt tips hoe je ermee aan de slag kunt. We laten je ook zien hoe goede doelen werken met dashboards, waarmee je bijvoorbeeld prospects onder huidige gevers kunt identificeren en volgen bijvoorbeeld voor het werven van grotere giften of nalatenschappen.
Overigens dien je hiervoor wel in het bezit te zijn van een toegangskaart voor de Vakdag Fondsenwerving, te verkrijgen via: De website Vakdag fondsenwerving 2025
Plan in onderstaande formulier een tijdslot op 25 september.
Door je aan te melden, ga je akkoord met onze privacyverklaring.
Kom naar de kennissessie over Datagedreven Vriendenwerving in Utrecht op 30 oktober van 15 tot 17 uur met een drankje na afloop!
We vertellen je dan graag wat datagedreven werving inhoudt, welke randvoorwaarden er zijn, hoe je ermee aan de slag kunt, wat het oplevert. Met veel goede praktijkvoorbeelden en we laten je zien hoe goede doelen werken met dashboards, waarmee je onder andere prospects onder huidige gevers kunt identificeren en volgen. Bijvoorbeeld voor het werven van grotere giften of nalatenschappen.
Na aanmelding van je komst ontvang je een korte vragenlijst. Die kun je dan invullen en opsturen, zodat wij ons goed kunnen voorbereiden.
Deze sessie is geschikt voor directieleden en hoofden Development, Fondsenwerving, Marketing, Communicatie. Per organisatie kan één persoon deelnemen.
Aanmelden kan via dit formulier:
Kennissessie Datagedreven fondsenwerving
Meld je aan voor deze kennissessie via onderstaand formulier.
Door je aan te melden, ga je akkoord met onze privacyverklaring.