Linda Nalis versterkt LVWB Fundraising

 

Vanaf 1 september versterkt Linda ons team als senior adviseur. We vroegen haar naar haar kennis en ervaring, beweegredenen en kijk op het vak.  

Hoe heeft je loopbaan er tot nu toe uitgezien?

De afgelopen 15 jaar heb ik bij verschillende bedrijven gewerkt. Zowel commercieel in de e-commerce sector als binnen de non-profit sector bij verschillende mooie goede doelen. Ik heb me vooral gespecialiseerd in de wereld van online marketing en data. Ik vind het leuk om naar het totale online landschap te kijken en kanalen en campagnes met elkaar te verbinden.
En dan zorgen dat alles meetbaar is, met gebruik van de juiste systemen.
Met mijn ervaring in online marketing en fondsenwerving werk ik dagelijks aan het verbeteren van de customer journey van de achterban. Dat doe ik door data te analyseren, gedrag te begrijpen en daarop campagnes en content af te stemmen. Mijn kracht zit in het combineren van analytisch inzicht met creativiteit: cijfers vertalen naar kansen, en kansen naar concrete acties.

Ik ben ervan overtuigd dat succesvolle fondsenwerving begint bij het begrijpen van de reis die een donateur aflegt, van het eerste contact tot een loyale gever. Vanuit mijn achtergrond in online marketing en mijn passie voor datagedreven strategieën help ik organisaties om die reis inzichtelijk, persoonlijk en effectief te maken. Of het nu gaat om het inrichten van een marketing automation flow, het analyseren van conversiedata, het optimaliseren van e-mailcampagnes of het ontwikkelen van een geïntegreerde wervingsstrategie. Mijn doel is om ervoor te zorgen dat de juiste boodschap, op het juiste moment, bij de juiste persoon terechtkomt.

Wat is je motivatie om je aan te sluiten bij LVWB Fundraising?

Voor mij was de keuze om bij LVWB Fundraising aan de slag te gaan een logische volgende stap, omdat ik graag werk in de cultuur- en goededoelensector. Ik kende collega Joyce Smeltink al vanuit onze samenwerking bij de Dierenbescherming en had direct een klik qua werkwijze en aanpak. Die combinatie van inhoudelijke kennis en persoonlijke betrokkenheid van LVWB past bij mij. En hier wil ik graag onderdeel van zijn.
Voor mijn start bij LVWB Fundraising werkte ik als teamleider Data & Insights bij de Dierenbescherming, waar ik een nieuw team heb opgezet én leiding gaf aan verschillende projecten om het datalandschap te optimaliseren. We verbeterden de inrichting van Salesforce en implementeerden Marketing Cloud. Een Marketing Automation systeem van Salesforce waarmee we grote stappen zetten in het automatiseren en personaliseren van onze communicatie. Het resultaat: betere segmentatie, relevantere campagnes en e-mailmarketing en een sterke groei van onze achterban.
Ik geloof in een pragmatische aanpak: starten vanuit strategie, bouwen met de juiste tools, en voortdurend leren en bijsturen op basis van inzichten. Met de juiste inrichting van systemen wordt fondsenwerving niet alleen efficiënter, maar ook effectiever én betekenisvoller. Ik kijk er dan ook naar uit om met mijn achtergrond en expertise van betekenis te kunnen zijn voor opdrachtgevers en samen te gaan werken aan sterke datagedreven plannen. En ik ben blij dat ik al een start mag maken bij Hendrick de Keyser in Amsterdam

En wat doe je zoal in je vrije tijd?

Naast werk, ben ik graag buiten en lekker op pad. Ik sport graag en ben actief binnen mijn sportvereniging. Daarnaast ben ik gek op moderne dans en musicals en ben ik ook met enige regelmaat in een museum te vinden.
Ook ben ik gek op reizen. Ik trek er graag op uit om de wereld te zien. Met het vliegtuig, de trein, de (wielren-)fiets of wandelschoenen, dat maakt me niet uit. Nieuwe plekken ontdekken en buiten zijn in de natuur, geeft me energie.